Lærervejledningen
Lærervejledningen består af tre sider.
- Lærervejledningen til de mindste elever: begyndere
- Lærervejledningen til elever fra mellemtrinnet og op: de øvede
- Oversigten over opgaver, som du kan give begyndere og øvede.
For begynderen handler det om at kunne have glæde af at arbejde med aktiviteterne og lære sig noget undervejs.
Hvordan de trygge rammer findes og bruges, får du vejledning om i lærervejledningen til begyndere
Den øvede skal lære spillereglerne at kende, sådan at de kan være bevidste om hvilke forhold, der kan skade dem og hvilke forhold, der kan sikre dem.
Til det formål skal du bruge denne hjemmesides tre områder; Start, Find og Brug sammen med eleverne, og bygge videre på de nemme og holdbare løsninger, som vi introducere til eleverne, da de var begyndere.
Hvordan du klarer den opgave kan du læse om i lærervejledningen til de øvede.
Oversigten over opgaver er tænkt, som et værktøj til at kunne navigere rundt i de mange forslag til opgaver, som vi har.
Der er små test dig selv-opgaver, som eleverne kan bruge sammen med oplæg. Der er en oversigt over undervisningsforløb, der tager afsæt i ressourcekanaler og der er en række opgaver, som træner nogle specifikke vidensområder i ophavsretten og Creative Commons, fx om CC0, der er begynderens nye ven, og Forældelse, der er en indgang til at finde historiske materialer med brugspotentiale.
KOLOFON
Denne side er en side, der beskriver en lidt tidligere tilgang til hvordan vi gerne ville hjælpe dig og dine elever godt i gang. Siden er her stadig, men vi anbefaler at du også orienterer dig i fx vores forløb.
Sidens mediekilder
Denne side har ingen medier og derfor ingen kreditering.
Opdateret
august 2023
Oprettet
2019
Forfatter
Peter Leth